maandag 24 maart 2014

Coalitieverkenning in het openbaar: een aanrader!

Vanochtend startten Marjan Bachman en Wil Legemaat namens D66 de eerste coalitieverkenning in het openbaar. Met Mariska Sloot en Pieter Jan Jansen van Gezond Verstand Haren werd bijna anderhalf uur gesproken over inhoudelijke zaken. Wat zijn  voor GVH de belangrijkste dossiers en problemen, welke coalitie wenst de partij zich en zijn er ook ‘breekpunten’? Een uitgebreid verslag van de notuliste zal zo snel mogelijk worden gepubliceerd. In het gesprek kwamen ondermeer aan de orde: de bestuurlijke toekomst van Haren, bouwplannen DHE en Haderaplein, de decentralisaties, verkeer en parkeren en de lokale voorzieningen.
Bijna dertig mensen woonden dit gesprek bij en de reacties waren bijzonder positief en enthousiast: leuk om bij te zijn, interessant, soms zelfs onthullend, nu al benieuwd naar de volgende gesprekken. Ook de vertegenwoordigers van D66 en GVH hebben de openbaarheid als een positieve extra dimensie ervaren.

De eerste verslagen zijn klaar:

2014-03-24 Notulen verkennende bespreking D66 en GVH

2014-03-25 Notulen verkennende bespreking D66 en CDA