dinsdag 29 april 2014

Sterk Nederland – Sterk Europa D66

Met de mooie uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen nog vers in ons geheugen, gaan we met veel enthousiasme door met de campagne voor de Europese Verkiezingen: 22 mei 2014.

Een sterk Nederland kán niet zonder een sterk Europa, dat is de inzet van D66 bij de Europese verkiezingen op 22 mei. Dat Nederland niet zonder Europa kan wisten onze grootouders 60 jaar geleden al. Beter samenwerken met onze Europese buren is goed voor Nederland. Nu staan we voor de keuze. Uit Europa of vooruit met Europa. D66 is de enige partij in Nederland die volmondig durft te zeggen: wij willen vooruit. Natuurlijk, Europa moet beter. En daar werkt D66 hard aan.

Meer invloed D66 wil dat ongekozen Europese bureaucraten een stap terug doen. Geef mensen meer invloed op wat in Europa gebeurt. En laat hen zelf hun Europese leiders kiezen. Zo groeit het vertrouwen in Europa.

Meer vrijheid Europa knapt op van een sterk Nederland. Wij lopen voorop in persoonlijke vrijheden. En dat is hard nodig. Belangrijke rechten als privacy en homo-emancipatie zijn elders in Europa nog niet vanzelfsprekend. D66 vindt dat ieder mens overal in Europa zichtbaar zichzelf moet kunnen zijn.

Beter onderwijs Investeren in onderzoek en innovatie maakt Europa sterker. Het zorgt voor nieuwe economische groei en banen. Voor jong én oud. In Nederland én in Europa. D66 wil de tientallen miljarden landbouwsubsidies niet alleen uitgeven aan koeien, maar ook investeren in kennis!

Lees hier het verkiezingsprogramma: Sterk-Nederland.-Sterk-Europa.

Kandidaten: https://d66.nl/organisatie/kandidaten-europees-parlement/

Zie verder: standpunten / Europa en