zaterdag 14 februari 2015

Valentijnstaart D66 dit jaar naar stichting Vervoer voor Ouderen Haren

Elk jaar op Valentijnsdag zet D66 afdeling Haren een (vrijwilligers)organisatie, die veel betekent voor de inwoners van Haren, in het zonnetje. Dit jaar is dat de Stichting Vervoer voor Ouderen Haren.

Vijftien jaar geleden nam een drietal Harenaars het initiatief om ouderen die zelf niet over vervoer beschikken om te winkelen, naar familie, vrienden, het station, de kaartclub, de kapper of het ziekenhuis te gaan, op een toegankelijke en prettige manier te gaan vervoeren. De Stichting Vervoer voor Ouderen Haren werd opgericht. Het was direct een succes.
Anno 2015 rijden dagelijks drie voertuigen van de stichting door Haren, bemand door in totaal 45 vrijwillige chauffeurs, die gezamenlijk meer dan 85.000 km per jaar afleggen. Honderden inwoners van Haren maakten en maken regelmatig gebruik van deze uitstekende dienstverlening.
Door ervoor te zorgen dat mensen kunnen blijven meedoen in de samenleving levert de stichting een waardevolle bijdrage aan het welzijn van ouderen.
De organisatie draait uitstekend, dankzij de tomeloze inzet van bestuur en vrijwilligers.

Als blijk van waardering voor dit mooie werk, overhandigde D66 fractievoorzitter Marjan Bachman een taart aan een van de drijvende krachten achter de stichting: oprichter Markus Velthuis. De vrijwilligers krijgen allen een setje heerlijke bonbons.

valentijn a  valentijn 2015 1