donderdag 2 april 2015

Pieter van Veen wordt burgemeester van Haren

Haren krijgt per 1 mei een nieuwe burgemeester. Dinsdagavond, 31 maart, heeft Commissaris van de Koning Max van den Berg Pieter Van Veen geïnstalleerd en de eed afgenomen.
Van Veen volgt Janny Vlietstra op, die voor een periode van twee jaar was benoemd. Ook Pieter van Veen is waarnemend burgemeester, maar voor een onbepaalde termijn.
De nieuwe burgemeester beschikt over veel bestuurlijke ervaring, met name in gemeenten van bescheiden omvang. Van 1987-1992 was hij burgemeester van Rozendaal, van 1992 tot de vorming van de gemeente Tynaarlo in 1998 van onze buurgemeente Eelde. In dat jaar werd Van Veen burgemeester van Warnsveld tot de fusie van die gemeente met Zutphen in 2005. Daarna was hij  waarnemend burgemeester in Aalten (2005), Epe (2006), Raalte (2006-2008), Rijssen-Holten (2009-2010) en Haaksbergen (2011-2012). De nieuwe burgemeester van Haren heeft derhalve veel ervaring met het waarnemend burgemeesterschap en met herindelingstrajecten. Bovendien is hij goed bekend met de omgeving.
De fractie van D66 heet Pieter van Veen van harte welkom in de gemeente Haren en vertrouwt op een plezierige constructieve samenwerking.