dinsdag 27 september 2016

D66 Haren viert 50-jarig jubileum met reünie en boekpresentatie

Dit jaar – 2016 – viert D66 haar 50-jarig bestaan. De afdeling Haren heeft het eigen halve-eeuwfeest nog in het verschiet: de afdeling werd in februari 1969 officieel opgericht. Maar ook in 1966 waren er in Haren al D66’ers en er is maar één echt jubileumjaar. Daarom is besloten het 50-jarig bestaan op een feestelijke wijze te vieren met een reünie voor allen die in die 50 jaren in Haren actief waren als wethouder, raadslid of bestuurslid. Uiteraard worden ook de huidige leden uitgenodigd.

Op deze bijeenkomst zal het jubileumboek ‘En dat alles voor de democratie’ worden gepresenteerd, geschreven door Wil Legemaat en vormgegeven door Koos Staal.
Het boek beschrijft de geschiedenis van (bijna) 50 jaar D66 in Haren, tegen de achtergrond van landelijke ontwikkelingen.
Olga Scheltema-de Nie – onze eerste wethouder in Haren – schreef het voorwoord.

Een prachtige gelegenheid voor alle betrokkenen uit die kleurrijke historie om elkaar weer eens te ontmoeten en herinneringen op te halen.

Datum: zaterdag 22 oktober* 2016
Locatie: paviljoen Sassenhein, Lutsborgweg 53 in Haren
Tijd: 15.00 – 17.00 uur

*Op die dag is het exact 50 jaar geleden dat de oprichtingsakte van D’66 werd getekend